Skolavslutning 2014

Där står hon längst fram och vinkar glatt när hon ser mig. För ett år sen så skulle hon inte ha stått kvar, så det har hänt mycket under det här läsåret och Stella har verkligen vuxit. Lite lång blev avslutningen och hon både skruvade på sig och gäspade men hon stod kvar. Vid några tillfällen tecknade hon till mig "kom nu". Det är inte ofta som hon använder tecken men ibland så behövs det, som idag när det var skolavslutning i en fullsatt kyrka. Jag tecknade tillbaka "jag ser dig, vänta så träffas vi snart" och så blev det flera små peppande tecken som bra och duktig.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Carolina :

Vilken förändring. Heja Stella! Så bra hon vågade stå kvar. Men de små (stora) kanske klarar mer än man tror. Förra veckan var det sommarfest på Eriks förskola och när alla barn skulle samlas i en ring runt fröken trodde jag aldrig han skulle sätta sig där eller stanna kvar på sin plats. Men han satt där, tittade på mig och lillebror ibland och lyssnade på fröken. Ha ett härligt sommarlov!

Svar: Ja, att våga släppa taget är inte helt lätt. Det som hon inte kunde i början av terminen kanske hon klarar idag och det känns ju viktigt att inte lägga taket på vad våra barn klarar av då vi vill att de ska utvecklas så mycket som möjligt. Härligt att höra om Eriks framsteg, ska bli roligt att få följa hans skolgång som jag hoppas att du delar med dig av ;) Kram och trevlig sommar!
stellalo.blogg.se

Upp