Veckoplanering

Det är en speciell känsla över att få ett handskrivet brev i brevlådan. Förutom det fina brevet från min bästa vän var det också fyllt med matnyttigt. Först ut var post-it lapparna som var tänkta till mig att göra små notiser på när jag läser litteratur. Jag hittade snabbt ett annat användningsområde också. Stella har en tavla där vi planerar veckan. Hittills har vi använt oss av fotografier som vi dragit ut på datorn. Den här veckan var det inplanerat en skolutflykt med buss till Teknikens hus, Valborgsmässoafton och ett barnkalas. Istället för att gå till datorn provade vi någonting nytt. Jag och Stella pratade tillsammans om hur veckan skulle se ut. Jag ritade konturerna på post-it lappar, hon färglade och satt upp på tavlan. Kalasinbjudan fungerade också bra som ett bildstöd till lördagens kalas. Tydligt och bra.

 
Kognitivt stöd | |
Upp